Känn dig som hemma.

Vi är måna om att alla ska trivas hos oss på Gislavedshus. Vi bidrar med bra boende och trevliga utemiljöer och vi strävar efter att vara snabba med att åtgärda eventuella fel eller skador. Alla tillsammans som bor i trappuppgången, huset och bostadsområdet bidrar till trivsel och att man får den där rätta hemmakänslan – även på gården.

Felanmälan

Som hyresgäst hos Gislavedshus gör du en felanmälan allra enklast på Mina Sidor under rubrik felanmälan. 

Är det något akut – som vattenläcka eller liknande – ring oss direkt: 0371-56 67 00, om kontoret är stängt kopplas du automatiskt till jouren. 

Telefontider 0371-56 67 00

Gislavedshus kontor har följande telefontider:

Måndag-onsdag 08.00-12.00, 13.00–16.00
Torsdag 08.00-12.00, 13.00-18.00
Fredag 08.00-12.00, 13.00-15.00 


Dessa tider kommer du till vår kundtjänst, övrig tid kopplas du till vår jour. 

Vid helgdagar & sommaren kan det vara avvikande öppettider.

Avvikande öppettider

Besökstider på kontoret

Gislavedshus kontor på Torggatan 3A i Gislaved tar emot besök:

Måndag–onsdag 13.00–16.00
Torsdag 13.00–18.00
Fredag 13.00–15.00

 

 

Jour

Vid akut felanmälan eller om det är störning i huset eller på området kan du när som helst på dygnet ringa vårt kundtjänstnummer 0371-56 67 00, om kontoret är stängt kopplas du automatiskt till jouren.

 

Postadress

Behöver du skicka något till oss är vår adress: Gislavedshus, Box 517, 332 28 Gislaved.

Uthyrningen

Uthyrningen tar emot förbokade besök kl. 08.00–12.00, boka tid med Ann-Helen 0371-56 67 40 eller Mattias 0371-56 67 71.

Du kan också maila för att boka besök eller ställa frågor kring våra bostäder och lokaler: uthyrningen@gislavedshus.se

 

Har du hemmafrågor? – Vi har hemmasvar.

I vår sektion med frågor och svar så tittar du svaren på många av de mest vanliga frågorna som rör lägenheter, parkering, tvättstuga, förråd, värme, ekonomi och annat. Om du inte hittar svaren är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon.

Frågor och svar...

Blanketter 

Vid direktbyte av lägenhet, ansökan om förtur eller andrahandsuthyrning eller överlåtelse finns blanketter för nedladdning. Klicka på länken nedan.

Blanketter

Tillval - ännu mer hemma!

Vi erbjuder en ökad standard i ditt boende mot en liten ökning av hyran. Tillvalsmöjligheterna beror lite på var du bor och vilka förutsättningar som finns. Möjlighet kan finnas till diskmaskin, tvättmaskin, modernisering av kök, byte av golv.

Vänligen kontakta ansvarig förvaltare för mer info

Fixa själv - kolla filmerna!

Kolla på filmerna så kan du få tips och goda råd om hur olika grejer fungerar eller hur de kan rengöras.

Så funkar det

 

Sponsring

Sedan december 2021 har Gislavedshus en ny policy för sponsring. I första hand är vi intresserade av samarbeten som stödjer barn och ungdomar i Gislaveds kommun. Detta kan vara enskilda aktiviteter inom kultur och idrott eller andra samhällsaktiviteter som främjar integration och jämställdhet.

Ta reda på mer och ansök

 

Vår Kundtidning

Två gånger om året ger Gislavedshus ut en kundtidning till samtliga hyresgäster - i denna kan man läsa om Gislavedshus , olika tips samt förmåner för dig som hyresgäst.

Läs dessa här!