Känn dig som hemma.

Vi är måna om att alla ska trivas hos oss på Gislavedshus. Vi bidrar med bra boende och trevliga utemiljöer och vi strävar efter att vara snabba med att åtgärda eventuella fel eller skador. Alla tillsammans som bor i trappuppgången, huset och bostadsområdet bidrar till trivsel och att man får den där rätta hemmakänslan – även på gården.

Felanmälan

Som hyresgäst hos Gislavedshus gör du en felanmälan allra enklast på ”mina sidor” under rubrik felanmälan. 

Är det något akut – som vattenläcka eller liknande – ring oss direkt. 
Vardagar, kontorstid: 0371-56 67 00. 
Övrig tid: 010-470 51 84.

Jour

När kontoret inte är öppet kan du kontakta Gislavedshus jour om det är felanmälan som är akut eller om det är störning i huset eller på området. Jouren kan nås dygnet runt på 010-470 51 84.

Kontoret

Gislavedshus kontor har följande öppettider:

Måndag-onsdag 08.00–16.00
Torsdag 08.00–18.00
Fredag 08.00–15.00

(Lunchstängt alla dagar 11.30–12.30)

Vid helgdagar kan det vara avvikande öppettider.

Avvikande öppettider vid helgdagar 

Har du hemmafrågor? – Vi har hemmasvar.

I vår sektion med frågor och svar så tittar du svaren på många av de mest vanliga frågorna som rör lägenheter, parkering, tvättstuga, förråd, värme, ekonomi och annat. Om du inte hittar svaren är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon.

Frågor och svar...

Blanketter 

Vid direktbyte av lägenhet, ansökan om förtur eller andrahandsuthyrning eller överlåtelse finns blanketter för nedladdning. Klicka på länken nedan.

Blanketter

Tillval - ännu mer hemma!

Vi erbjuder en ökad standard i ditt boende mot en liten ökning av hyran. Tillvalsmöjligheterna beror lite på var du bor och vilka förutsättningar som finns. Möjlighet kan finnas till diskmaskin, tvättmaskin, modernisering av kök, byte av golv. Läs mer under länken.

Tillval

Fixa själv - kolla filmerna!

Kolla på filmerna så kan du få tips och goda råd om hur olika grejer fungerar eller hur de kan rengöras.

Så funkar det